KOMMENTAR TILL REGERINGENS VÅRBUDGET 2017.

21 april 2017

När regeringen Löfvén nu presenterar sin vårbudget har diskussionen kring den svenska tillväxten hamnat i fokus. Historiskt har vi haft en relativt övriga Europa god tillväxt av BNP. Ändock har tillväxten för den enskilde över de senaste åren stått nästan stilla. Framöver förväntas BNP växa med över 2 procent per år medan BNP per capita växer med endast 0.9 procent. Det normala historiskt har varit en BNP tillväxt per capita på ca 2 procent per år. Vilken är förklaringen till denna försämring av BNP per capital? Den arbetskraftsinvandring vi haft och har bidrar självfallet till BNP tillväxt även per capita, förklaringen är enkel, de hamnar i arbete och bidrar med inkomster. Den enormt stora migrationen (ett snyggare ord för flykting och välfärdsinvandring) vi haft bidrar dock inte! Endast tre procent av de 163 000 som kom 2015 har någon liten form av arbete. Det innebär att de lever via transfereringar (bidrag) på den tillväxt som generas av dem som arbetar. De bidrar således inte till tillväxten av BNP utan sänker BNP tillväxten per capita.

I tabeller i statsbudgeten över kostnaderna för migrationen redovisas kostnaderna för Migrationsverket som fallande över de kommande åren. Det är naturligtvis korrekt. Korrekt är det däremot inte att presentera dessa kostnader som om de vore liktydiga med de verkliga totala kostnaderna för flykting- och välfärdsinvandringen. I själva verket är Migrationsverkets kostnader bara en mindre del av de verkliga kostnaderna som enbart över statsbudgeten utgör över 100 miljarder kronor per år (de kommunala kostnaderna oräknade).

MOTSÄTTNINGEN MELLAN ABSTRAKTA IDÉER OCH VERKLIGA FÖRHÅLLANDEN.

16 april 2017

Abstrakta idéer av olika innehåll har genom historien styrt inte bara maktambitioner och handlingar utan ingått som vital teoridel i de stora politiska och religiösa ideologierna. De abstrakta idéerna tar sig uttryck i en utopi om hur samhället egentligen borde utformas och fungera. Verkligheten som den ser ut är ”fienden” som skall bekämpas och förändras. Utan starka inslag av förnuft och saklighet ligger fanatismen på lur. Fanatism av olika slag gror och får näring av utopier, drömmar och  rousseaunsk romantik.

Idag är de på muslimsk religion grundade daesh/IS och islamisternas terror det tydligaste exemplet på farlig fanatism! I mindre skala är Knutbymorden ett annat exempel på dfanatism! När ”Guds-staten” i deras tappning skall skapas får det inte finnas några hinder!

Islamisterna citerar Koranen (och där finns en del ondska att citera) och drömmer om utopin om ett Kalifat. Drömmarna och utopierna predikas i våra moskéer av salafistiska imamer. Den muslimska utopin och drömmen om Kalifatet blir ett effektivt vaccin mot förnuft, nyanser och verklighetens imperfektioner. Förnuft däremot kräver nyanser, komplicerad sak förståelse, accepterar konflikter och pragmatiska lösningar.

De muslimska terroristerna drömmer om att hamna i paradiset. Det handlar inte bara om att i Paradiset mötas av 27 jungfrur när man dör efter att ha sprängt sig själv till köttfärs. I utopin ingår den viktiga drömmen att i Kalifatet skapa ett rent samhälle, en ren människa utan konflikter, synd och skuld. Terroristerna absorberar drömmarna och utopin i sin bild av sin personliga mission! Det behövs inga lärda muslimska teologer för att nå fram till en förståelse av detta. Även enkla lågutbildade män/kvinnor tar till sig utopin och de löften den för med sig. Man skall nog inte underskatta de 27 jungfrurna i sammanhanget! Den uzbek som mördade oskyldiga människor i Stockholm kommer från en fattig, outvecklad, lågutbildad stat med delvis muslimskt hårdhänt styre! Det är ett sakläge att förstå och analysera men inte förklaringen och orsaken till terrordådet!

Utopier är ALLTID farliga. I den moderna historien finns flera exempel på konsekvenserna av utopisternas drömmar. Kommunism, fascism, nazism och islamism har alla lett till krig, förtryck, mord och förstörelse. Utopin motiverar och ursäktar vilka motbjudande åtgärder som helst bara målet uppnås. Målet är rent, upphöjt och utom ifrågasättande! De som ifrågasätter Koranen och Muhammeds läror är ”otrogna” och kan stekas i eld (enligt Koranen flera gånger om Gud bara ger den nyligen i eld stekta människan ny hud).

När idéerna, utopierna – politiska/religiösa – möter verkligheten som är komplicerad och fylld av motsättningar och problem så går den politiska/religiösa utopin och drömmen segrande ur mötet. Verkligheten tvingas och tolkas in i ett ideologiskt/religiöst mönster som översätter och identifierar verkligheten med drömmen och utopin. Om verkligheten och kartan skiljer sig åt desto värre för verkligheten. Såväl de politiska ideologier som är en så integrerad del av vår moderna historia, fascism, nazism och kommunism som den muslimska religionen med dess skaror av islamister, salafister och terrorister har skapat skräckvälden i form av Gulag, Förintelsen och daesh/IS massmord, fördrivningar, våldtäkter och pedofili. Den som är intresserad kan på internet hitta groteskerierna filmade live av daesh själva!

Inte bara ifråga om de fanatiska missionerande drömmarna och utopin förenas fascism med islamism utan också i aversionen mot moderniteten.

Terroristerna drivs av sin muslimska utopi och dröm om Kalifatet. De har en muslimsk mission. I missionen vaccineras terroristerna mot medkänsla och medmänsklighet. Vanliga medborgare i Västerlandet ses med Koranens ord som ”orena” och kan dödas.

Idag finns de som i debatten – och här på FB – försöker reducera den muslimska terrorns orsaker till förenklade förklaringar av typ ”ensamma, fattiga, unga lågutbildade män.” Förklaringar som vi känner igen från den vulgära PK-maffians förklaringar till framväxten och expansionen av populistiska strömmar i Västerlandet. Förklaringen är lika felaktig ifråga om muslimska terrorister som ifråga om populismen. Fakta, statistik och explicita erfarenheter falsifierar ”unga, fattiga lågutbildade män” som huvudsaklig förklarings- och orsaksvariabel.

Män med drömmar om muslimsk ”frälsning” driver dem till groteska terrorhandling och gör dem samtidigt immuna mot andras liv och lem. De känner med citat från Koranen förakt för ”otrogna” som med skriftens ord kan dödas.

Det är det slutliga beviset på hur fel de har, hur farlig utopin och drömmen – i detta fall islamismen – är. De har från den muslimska religionen skaffat sig tydliga mål för sina gärningar och som de sedan genomför med fanatisk konsekvens.

OM IDEOLOGI OCH PRAKTIK – Islam och islamister.

12 april 2017

Många hävdar uppenbarligen att det finns en tydligt urskiljbar skiljelinje mellan islam/muslimer och islamister. Det senare är de onda och de förra de goda.

Nåja! Låt oss undersöka saken en liten stund!

Ståndpunkten om att separera onda och goda delar i en ideologi/religion känns igen ifrån andra liknande sammanhang.

Stalins Gulag var och är en integrerad och logisk del av marxism/kommunism/socialism. Under en period på 1960-/70-talet var det populärt att skilja på den goda marxismen/kommunismen/socialismen och den onda praktiken i Sovjetunionen. Sanningen är självfallet att Sovjetunionen, Kuba, Nordkorea m.fl. alla är sprungna och vuxna ur den marxistiska / kommunistiska / socialistiska myllan. Vad mera är, logiska slutstationer för de totalitära inslag som finns redan i grundläran hos Karl Marx, exempelvis proletariatets diktatur. Den marxistiska teorin har sedan ”utvecklats” och blivit extremt våldsinriktad av mördarna Lenin, Stalin och Mao Tse Tung.

Detsamma gäller också terrororganisationerna Svarta september, Rote Arméfraktion, Lotta Continua, Svarta Pantrarna (som senare blev en gangsterorganisation) m fl. marxistiska terrororganisationer under det slutande 1960-talet och det begynnande 1970-talet. Likaledes logiska utskott ur grundläran!

Detta ville vi inte erkänna. Jag vet, ty jag var tyvärr med, som ledande ideologisk kamrat som redaktör i Marxistiskt Forum. Jag vaknade dock ganska snart upp till medvetande om hur feltänkt ”marxologin” i alla dess varianter var och är!

Dock helt förvillad var jag inte. Under en aktuell period i Uppsala fick jag höra rykten om att en s.k. kamrat gömde en i Sverige flyktig medlem av Rote Arméfraktion. Jag började förhöra mig lite mer men sagesmannen ville inte nämna vem det var som gömde denne RAF-terrorist. Han anade att jag  ogillade detta kraftigt och vek undan. Jag hade självfallet – det var jag helt på det klara med – gått till Säpo angivit både RAF-terroristen och den s.k. kamrat som gömde honom! Det jag ångrar idag är att jag inte gick hem till de s.k. kamrater som jag misstänkte och kollade vem det var som huserade RAF-terroristen! Detta hade känts utmärkt idag att ha satt dit dem båda!

Detsamma gäller kristna fundamentalister som läser och tolkar Bibeln som om den var (verbalinspirerat) skriven direkt av Gud. Så är naturligtvis inte fallet. Bibeln är skriven av människor under loppet av 3-4000 år. Den har varit föremål för beslut och tolkningar vid Kyrkomöten vid flera tillfällen liksom beslut om vilka delar som skall ingå. De s.k. apokryferna är delar som man beslutat inte skall ingå bland Bibelns olika böcker. Riktningar inom kristendomen har av olika Kyrkomöten bannlysts, uteslutits och förföljts i olika omgångar. Jag avstår från att redogöra för allt detta (Kyrkomöten, tolkningar, riktningar) här eftersom det för alldeles för långt. Gamla Testamentets böcker (GT) måste t.ex. läsas med enorm urskillning och kritisk distans, reflektion och kunskap om det historiska förutsättningarna. Som troende kristen, med sympatier för jesuiternas fader Ignatius av Loyola och hans retreatmetoder, försöker jag verkligen göra det. Detta avståndstagande visavi vissa av GT:s böcker är långt ifrån okontroversiell i kristna sammanhang. Jersu logia står i centrum för mig inte kyrkan som organisation och auktoritet! Det är den enda intellektuellt hederliga hållningen för mig.

Min poäng med denna diskurs är kort och gott följande: Gud gav oss ett intellekt och ett förstånd för att vi skall använda det!

Det gäller också distinktionen muslimer och islamism/islamister. Islamister/islamism kommer ur den djupa muslimska myllan och bygger vidare på den. Islamismen/islamister är historiskt en integrerad del av islam men är också det logiska fullföljande av den muslimska religionen. Man kan för att förklara det begripligt använda liknelsen med ett träd! Islam är trädet och islamism / islamister är huvudgrenar! Den historiskt förankrade dödliga motsättningen mellan shiamuslimer och sunnimuslimer ingår i en krigisk tradition. Dessa politiskt krigiska delar fanns från början med Muhammed som inte drog sig för att med svärd o krigare övertyga och omvända otrogna och som också kraftfullt segrande hävdade sin linje! Således steget från religionen islam till militär och politisk islamism / islamister togs redan av profeten Muhammed! Så har det fortsatt i 1400 år och mer än 700 krig senare fullföljs detta än idag! Läs Koranen, se helheten, historien och sammanhangen! Islam är inte den fredens och fridens religion som vissa hävdar! Islam är och har alltid varit en krigar religion. T.o.m. de av daesh praktiserade grymheterna, fördrivningarna, tortyren, våldtäkterna och pedofilin finns i de tidigare krigen. Det är inget nytt inslag utan ett fullföljande av traditionen! Det började – som sagts – redan med Muhammed!

Det är begripligt och mänskligt förståeligt att man inte vill/kan se åt vilket håll den egna ideologin/religionen kan föra en om man låter bokstavstroende och fanatisk läsning av skrifterna styra. Mina egna erfarenheter har vaccinerat mig mot att svära på någon ideologi eller religion utan ifrågasättande och kritisk distans!

Ovan nämnda yttringar av bokstavstro och okunskap i kombination med bristande intellektuell analys är alla lika avskyvärda vare sig de heter marxism/kommunism/socialism, kristen fundamentalism eller muslimsk fundamentalism. Individualpsykologiskt kan man sannolikt förklara bokstavsläsningar med behov av något fast och säkert att hålla sig till, annars svajar tillvaron. Det är sannolikt också uttryck för rädsla. Rädsla för att tillvaron inte är enkel och okomplicerad. Jag har mött detta så många gånger i diskussioner. Oviljan att acceptera och se de egna idiosynkrasierna. Desto viktigare att hela tiden förhålla sig kritiskt till vad som sägs och hävdas av de övertygade majoriteterna (idag bl. a den vulgära PK-maffian) i vilket sammanhang de än förekommer, i synnerhet i politiken.

Det är också bakgrunden till att jag driver teser. Tesdrivande är helt enkelt en god pedagogisk princip! Det lärde jag mig en gång för länge sedan av Herbert Tingsten. Möjligen kan man få läsaren att en stund fundera över de egna ”självklara” ståndpunkterna. Poängen är att man måste våga börja analysen, kritiken och diskursen i den ideologi/religion/övertygelse man själv tror på. Grunderna för vantron och vansinnet finns redan där. Fröet kan vara sått!

Tillägg.

Det finns genom historien många krig med kristna förtecken och/eller överlagringar. Vi kan ju nämna Trettioåriga kriget mellan protestanter och katoliker men som naturligtvis i sin grund handlade om makt och inflytande i Europa med vår egen store kung Gustav II Adolf som en viktig aktör! Krigen på Irland i nutid överlagras av protestantiska och katolska övertoner men som också har tydliga sociala och politiska grunder.
I den äldre historien finns många krig där det Katolska påveväldet (med egna maktambitioner) i koalition med olika världsliga maktstrukturer med brutala medel slagit ner folkligt grundade heresier! Dessa olika folkligt förankrade kristna trosvarianter utgjorde ett hot mot den Katolska kyrkans totala maktdominans under många århundraden!
Det jag i all enkelhet hävdar här är att de muslimska krigen i dominerande antal fall kommit att handla om att med svärd och krigare sprida islam som religion och skapa ett Kalifat. Vid två tillfällen 1521 och 1683 (om jag minns rätt) stod de i praktiken utanför Wiens portar! Dessa islamistiska expansionssträvanden pågår än idag! Det är därför så oändligt viktigt att se historien, den religiöst ideologiska bakgrunden samt att granska, analysera och agera på det vi ser av exempelvis det Muslimska brödraskapet i Sverige, moskébyggen finansierade av Saudiarabien, mm.
Varför och med vilka syften sker detta

DEN MUSLIMSKA TERRORN.

11 april 2017

Den muslimska historien visavi Västerlandet (ursäkta en svepande benämning för den europeiserande kulturen före Europa) är en historia av försök till erövring, expansion och implementering av muslimska sedvänjor, religion och lagstiftning.

Den historien är 1400 år gammal och började redan med krigaren Muhammed och hans ättlingar innefattande över 700 historiskt identifierbara krig. Dessa krig har i långa stycken samma profil som daesh idag med folkmord, fördrivningar, förslavande, våldtäkter och grymheter. Daesh är inget nytt historiskt, ingen djävul ur maskinen. Daesh är den logiska utlöparen av en lång muslimsk expansionshistoria. Målet med de ständiga försöken att expandera är naturligtvis att ta över världen med det muslimska Kalifatet styrt av sharia lagar.

Vid ett tillfälle i historien var de muslimska styrkorna på väg in i Europa genom att erövra Wien men stoppades! Spanien erövrades dock. Korstågen och påven Urban II måste ses i perspektivet att rulla tillbaka den muslimska expansionen och ta tillbaka de heliga kristna platserna. Korstågen var i detta perspektiv korrekta och berättigade!

Ett annat exempel: om man skall förstå (inte nödvändigtvis försvara) hatet mot muslimerna i på Balkan så måste man känna till att man där slagits mot och försökt stoppa den muslimska expansionen i många hundra år. När sedan USA under president Clinton under krigen på Balkan bombade fram en muslimsk utbrytning ur Serbien så har man också förklaringen till misstänksamheten och hatet mot president Clinton och USA. Vilken roll spelade det s.k. sändebudet Carl Bildt i detta. Här har han blivit hjälteförklarad men knappast på Balkan!

Idag sker expansionen bland annat via terrorism och Det Muslimska Brödraskapet. Glöm inte att det salafistiska (med imamer också i Sverige som förespråkar terrorism som en del av islam) Saudiarabien finansierar Det Muslimska Brödraskapet och byggandet av moskéer i Sverige! Vad kan syftet med detta vara? Muslimsk expansion? Granskar vi detta i grunden? Är vi tillräckligt vaksamma mot detta?

De flesta muslimer är naturligtvis inte terrorister eller ens presumtiva terrorister. Men i den mån det muslimska samfundet accepterar och inte aktivt tar avstånd från och anmäler salafistiska imamers terrorist bejakande predikningar i moskéerna så är man nyttiga idioter. Strukturellt tjänar man de krafter som ständigt verkar för att skapa och vidga det muslimska Kalifatet. Man underlättar och tjänar de presumtiva terrorister som finns i Sverige i vissa moskéer (Gävle, Örebro och Västerås) och i våra muslimska förorter (de 300-500 återvändande daesh brottslingar som går fria).

De i Sverige som av naivitet eller än värre av politisk opportunism (allmänt vulgär PK-fanatism) blundar för det som händer tjänar mycket obehagliga krafter och bidrar som nyttiga idioter!

Varje enskild muslimsk terrorist har naturligtvis egna individuella psykologiska motiv och bakgrunder till varför man medvetet väljer att bli terrorist och döda oskyldiga människor. Detta kan och skall analyseras och är i det enskilda fallet främst en polisfråga som exempelvis i fallet med terroristen i Stockholm. Det är samtidigt viktigt att analysera och förstå de strukturella muslimska krafter som döljer sig och verkar bakom de individuella psykologiska faktorerna.

I det närmaste 100 procent av de senaste årens dödliga attacker mot oskyldiga människor världen över är utförda av muslimska terrorister av olika schattering men nästan alltid med ursprung i muslimska länder! Don´t forget!

OM TERRORISTEN I STOCKHOM!

10 april 2017

Den muslimske terrorist som dödade och lemlästade oskyldiga människor i Stockholm säger sig vara nöjd med att ”ha dödat otrogna” (enligt uppgifter i Expressen från förhör). Det är ett uttalande helt i linje med den muslimska religionen. I Koranen finns flera suror som hävdar att det är rätt att döda otrogna. Den som tvivlar på mitt påstående kan själv gå till läggen och läsa på i Koranen.

Detta predikas också uttryckligen av salafist imamer i bl. a Gävle, Örebro och Västerås! Ca 50 000 muslimer i Sverige idag anses tillhöra s.k. bokstavstrogna muslimer.
Till det kommer alla daesh terrorister (300-500, stort mörkertal) som återvänt till Sverige och som är presumtiva mördare, torterare, våldtäktsmän och pedofiler och som går lösa i våra muslimska förorter helt utan rannsakan och dom. Bara i Örebro är det minst 30 sådana terrorister fria i Vivalla!

Detta är elefanten i rummet som ingen nu nämner när man talar om terroristen som dödat människor i Stockholm.

Jag har sett politiker mumla mörkt om ”satans jävla mördare” m.fl. likande epitet som inte är särskilt klargörande eller upplysande. Men framförallt undviker man att nämna problemet vid namn, muslimerna och den muslimska religionen!

Priset tas av förre statsministern Carl Bildt som i en obskyr pskylogisk analys hävdade att de som mördar med lastbil i Stockholm och i andra städer är ”sjuka människor”. Carl Bildt kanske besitter okända kunskaper i psykiatrisk analys av patologiska terrorister men övertygande som förklaring var det inte!

Däremot undvek han liksom andra att nämna vad det handlar om; medvetet och överlagt agerande muslimska terrorister som bygger på Koranen och salafistiska tolkningar av den!

FÖRBJUD OCH STÄNG RELIGIÖSA FRISKOLOR!

05 april 2017

Jag hoppas att socialdemokraterna på sin kommande kongress tar upp frågan om de religiösa friskolorna och de problem med styrning och funktion som rapporteras i media från tid till annan.

I synnerhet de muslimska friskolorna är ett stort problem med de alternativa värderingar och kulturer som de står för inte minst ifråga om kvinnans ställning i familj och samhälle. Dock, vi har också problem med kristna friskolor framförallt på frireligiöst fundamentalistisk grund ( Livets Ord, Plymothbröderna, Sjundedagsadventister, m.fl. samt inte att förglömma Scientologerna).

Dessa kristna fundamentalister läser och tolkar Bibeln som om den var (verbalinspirerat) skriven direkt av Gud. Så är naturligtvis inte fallet. Bibeln är skriven av människor under loppet av 3-4000 år. Den har varit föremål för beslut och tolkningar vid Kyrkomöten vid flera tillfällen liksom beslut om vilka delar som skall ingå. De s.k. apokryferna är delar som man beslutat inte skall ingå bland Bibelns olika böcker. Riktningar inom kristendomen har av Kyrkomöten bannlysts, uteslutits och förföljts i olika omgångar. Jag avstår från att redogöra för allt detta (Kyrkomöten, tolkningar, riktningar) här eftersom det för alldeles för långt. Återkommer gärna i annat sammanhang i frågan!

Min poäng med denna diskurs är kort och gott följande: Gud gav oss ett intellekt och ett förstånd för att vi skall använda det! Vi skall absolut inte läsa Bibeln bokstavligen vilket sker i fundamentalistiskt kristna friskolor!

Än värre beställt är det med den obehagliga Koranen med suror som uppmanar till direkt våld mot s.k. otrogna. Läs Koranen om du tvivlar på detta påstående! Här behöver man inte läsa fundamentalistiskt i tron att den är verbalinspirerad. Det står faktiskt där!

Jag önskar att alla religiösa friskolor förbjuds även om det finns kristna friskolor som fungerar i enlighet med läroplan och lagstiftning. Tyvärr är frestelsen att vantolka och indoktrinera alltför stor för att vi skall ha religiösa friskolor. I ett första omedelbart steg bör samtliga muslimska friskolor stängas eftersom de kan utgöra grund för muslimska tolkningar av salafistisk typ, vilket innebär muslimsk terrorism. Dessa imamer har vi i Gävle, Örebro och i Västerås!

I denna fråga instämmer med jag med de troende ateister som motarbetar religiösa friskolor. För tydlighetens, klarhetens och ärlighetens skull: Jag är själv övertygat troende kristen med sympatier för jesuiterna (främst fader Ignatius av Loyola och hans Andliga övningar som jag genomfört vid ett par tillfällen)! Den kristna tron får vi leva, utforma och hävda i andra sammanhang än i skolor gentemot helt oskyldiga barn som inte kan ta medvetet kritisk ställning (vilket uppenbarligen många vuxna inte heller kan).

Statsminister Stefan Löfvén, PLEASE se till att ta ett beslut på er kongress om att utreda hur en stängning av religiösa friskolor skall åstadkommas!

Kalla Fakta rapporterar att man vid en muslimsk religiös friskola tvingar flickor att gå in bak i bussen medan pojkarna går in fram. (Vad mer förekommer av denna typ under t.ex. lektioner på friskolan?)
Statsminister Stefan Löfvén är upprörd, han presenterar sin vanliga standardfras ”oacceptabelt”! Men vad hade han/ni väntat er med den totala brist på styrning och kontroll med vilken muslimer släpps in i landet utan krav på anpassning till svensk lagstiftning och kultur! Hur har de kunnat få tillstånd till att etablera friskolor med det ”track record” som det muslimska samfundet har i Sverige med terroristförespråkande imamer (salafistimamer) i bl.a. Gävle, Örebro och nu också i Västerås!

 
Ta tag i det muslimska patriarkala problemet och förbjud muslimska friskolor omedelbart! De är en styggelse i ett jämlikt och rättvist samhälle som det svenska!

MILJÖPARTIET LAGSTIFTAR OM PERMANENTA NEDFÖRSBACKAR!

30 mars 2017

En politisk satir!

Från vanligtvis välunderrättade källor i regeringen (dvs från partikansliet) meddelas att miljöpartiet MP arbetar med ett lagförslag om att införa permanenta nedförsbackar i Sverige.

På presskonferens i Kanslihuset presenterar MP:s språkrör Gösta OrmOlin förslaget. Han försäkrar att detta kommer att leda till avsevärda minskningar av fossila bränslen som bensin och diesel. Särskilt gynnsamma resultat kan förväntas på landsbygden eller ”redneck country” som de bildade svartklädda vänsterfolket (Fi, V och MP) på Södermalm säger medan de bakar sitt surdegsbröd och låter muslimskägget växa i sympati med de muslimska invandrarna (utanför Södermalm skall tilläggas där får de inte plats).

Ett tillägg till lagförslaget som arbetats fram tillsammans med Stockholm Real Silly Center är att förse framhjulen på samtliga bilar med de nya supergeneratorerna som Elon Musk tagit fram. Generatorerna skall kopplas till kraftfulla ackumulatorer som kan lagra den producerade elen vid körning i nedförsbacke-Sverige. Ackumulatorerna skall sedan på vissa särskilt uppbyggda stationer kunna tankas ur till el-nätet och därigenom bidra till elförsörjning i Sverige. Nedförsbackebilkörning (NFBBK som förkortningen lyder i propositionstexten) beräknas i det bästa scenario kunna lämna ett bidrag som överstiger vindkraftens så snart alla nedförsbackar är på plats!

Ett smolk i bägaren är att dessa supergeneratorer i likhet med vindkraftverkens generatorer kräver stora mängder av de sällsynta jordartsmetallerna skandium, ytrium och lantanoiderna. Dessa finns i brytningsbara mängder (typ, 1 gram per 10 ton brytmassa) i Sverige i ett område öster om Vättern. MP försäkrar att en storskalig dagbrytning i området kommer att åläggas strängast tänkbara miljökrav. Bland annat skall alla maskiner drivas med elektricitet från den elkraft som återvinns av bilarna i det nya nedförsbacke Sverige.

MP:s talesperson Gösta OrmOlin säger att detta är ett systemgenombrott för MP i regeringen men rättar sig snabbt och säger att han menade ett systemskifte för den svenska bensinförbrukning och elproduktionen som nu äntligen fått en samlad lösning. Lösningens kärna är att man lyckats göra bensinförbrukning och elproduktion kompatibla med varandra.

Den politiska reporter som för statstelevisionen rapporterade i direktsändning från presskonferensen i Rosenbad var dock inte riktigt säker på att han förstod vad Gösta OrmOlin menade men den starkt positiva responsen från den samlade presskåren var sådan att han inte vågade ställa en klargörande fråga.

Alliansen som inte längre finns i sinnevärlden svarar från Andevärlden att man inte kan svara nu utan förhåller sig stabilt tveksamma.

Vänsterpartiet stödjer förslaget och hävdar att de redan under den stalinistiska perioden visat att man kan använda tvångsarbetskraft för kraftiga förändringar i landskapet medelst grävning för hand.

S som regeringskollega till MP är beredd att i budgetprocessen pröva förslaget utifrån kalkylerade kostnader och vinster. Finansminister Maggan Anders föreslår en skatteintroduktion på den el som levereras från ackumulator till elnätet. Den förväntas bli blygsam till en början.

Kommunalråden ute i landet ser möjligheter till att utveckla den regionala elförsörjningen samt en möjlighet att sysselsätta flyktingar och välfärdsinvandrare. För att gräva fram alla nedförsbackar kan det uppstå sysselsättningsmöjligheter för dem med låg eller ingen utbildning! Analfabeter från Somalia bidrar redan idag till nedförsbackarna!

Prof. Strömrock vid Stockholm Real Silly Center är försiktigt positiv och ser stora möjligheter att detta kan vara ett tungt svenskt bidrag till globaliseringen och hela vårt jordklots nedförsbacke! Professor Strömrock kommer att ta upp frågan på det kommande mötet i Jaruba Jamaica med World Congress on One-eyed Climate Research
Fattiga länder skulle kunna se förslaget som en möjlighet att lösa elbristen.

USAs president Donald J Trump är dock tveksam till förslaget. Han avfärdar förslaget rakt av som Fake News! Enligt läckor från Vita Huset till Washington Post har Donald J Trump hörts
mumla; ”Sweden, Sweden…. I can´t believe it´s Sweden”!

Leonardo Montagna  

Eastern Street

Hammerfield

DAESH TERRORISTER KOMMER TILL SVERIGE

29 mars 2017

De som återvänder från daesh krigsområden kallas i Sverige – med en märklig eufemism – för IS-krigare. Krigare är normalt ett hedervärt uppdrag i ett lands politiska och militära historia som exempelvis när lysande tappra finska krigare stod emot Stalins överlägsna kommunistiska invasionsarméer 1939 – 1944.

De som nu återvänder till Sverige är på muslimsk grund daesh TERRORISTER och borde undersökas/anklagas/dömas för mord, tortyr, våldtäkter och pedofili. De groteska avrättningsmetoder de använder sig av – och dessa kan var och en se i detalj i filmade sekvenser på nätet – är inte bara groteska utan också traditionella islamiska metoder under de 740 krig de fört mot västerlandet under historien!

ISLAMISTER I KOSTYM ÄR OCKSÅ ETT HOT!

25 mars 2017

Forskaren Lorenzo Vidino är chef för George Washington- universitetets program för extremismstudier och har skrivit standardverket ”The New Muslim Brotherhood in the West” (Columbia University Press, 2010) om Muslimska Brödraskapet. Han varnar för att rörelsen inte tas på tillräckligt allvar.

I Sverige blev det nyligen debatt om en rapport om Muslimska Brödraskapet (MB) från Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap. Hur ska vi förstå MB:s närvaro i Väst?

– MB finns i runt 90 länder, och rörelsen har olika form beroende på var den verkar. Rörelser kopplade till MB i olika länder verkar utifrån en gemensam vision, men är helt oberoende operationellt.
– I Väst kan man tala om tre olika kategorier: ”De rena bröderna”, som är medlemmar i MB-avdelningar i Mellanöstern; ”MB-anknutna”, det vill säga organisationer grundade av personer med starka personliga band till MB, men som verkar oberoende av någon MB-struktur, och som fokuserar framför allt på det europeiska land i vilket de verkar.
– Den tredje kategorin är organisationer som är ”influerade av MB”, men med svagare personliga, finansiella och organisatoriska band till MB. Men det står klart – exempelvis från den litteratur man använder, eller de predikanter man associerar sig med – att det finns band och att man bygger till stor del på MB:s ideologi.
Vilka är MB:s mål i den muslimska världen?
– Ytterst att lägga grunden för en islamisk stat genom ”islamisering nerifrån” – en långsam process som är tänkt att kulminera i att det etableras ett rent islamiskt styrelseskick som en naturlig följd av att majoriteten av befolkningen islamiseras.
Vilka är målen i Väst?
– Målen i Väst är annorlunda, eftersom MB är en pragmatisk rörelse. När det kommer till ”de rena bröderna” är målen starkt kopplade till ursprungsländerna: De betraktar europeiska länder som fristäder och operationsbaser, varifrån de kan förse modergruppen med politiskt, logistiskt och finansiellt stöd, och stöd i form av propaganda.
– Vad gäller de två andra kategorierna – de MB-anknutna och de MB-influerade – är avsikten att sprida sina religiösa och politiska uppfattningar bland muslimer i Europa; uppnå att de betraktas som representanter för europeiska muslimska grupper i statens och mediernas ögon; och slutligen att stödja islamister i värdlandet och internationellt.
Finns det exempel på att MB infiltrerat etablerade partier i Europa?
– Det finns flera tecken på att MB-nätverk försöker komma nära europeiska politiska eliter för att verka för sina syften.
– Jag inleder min bok med förmodligen det mest osannolika exemplet i Väst: Abdulrahman Alamoudi, en av de högsta ledarna för MB i USA som var stamgäst i Vita huset – både under Bill Clinton och George W Bush – och allmänt hyllad som ett exempel på en moderat och pålitlig ledare för en minoritetsgrupp. Tills brittisk polis grep honom med en väska full med kontanter som han erkände skulle användas för en mordplan med koppling till al-Qaida. Det här är ett exceptionellt fall, men det finns gott om exempel på att islamistiska ledare verkar inom det politiska systemet för att driva en agenda som ytterst är oförenlig med systemets själva existens.
Finns det ett mönster – är partier till höger eller vänster mer mottagliga för infiltration?
– Infiltration är ett laddat ord. Men vi har i flera länder i Väst sett systematiska försök från MB-organisationer att etablera nära relationer med politiska krafter – främst till vänster, men inte enbart. Man kan se det som något positivt, eftersom det är eftersträvansvärt att minoritetsgrupper engagerar sig politiskt. Men vissa aspekter är oroväckande:
– I många fall är detta engagemang grundat på falska premisser. Hur kan någon som driver en organisation som sprider propaganda av Yusuf al Qaradawi, som säger att homosexuella ska dödas, vara medlem av ett parti som står till vänster?
Vilka är de främsta missförstånden avseende MB i Väst?
– Vi fokuserar mycket på IS och hotet från jihadismen, och det gör vi på goda grunder. Men islamister i slips och kostym som verkar inom systemet är också ett hot, även om det är en annan sorts hot. De har inte infiltrerat våra system helt och hållet, som några alarmister hävdar. Men detta är smarta människor som har en klar och tydlig strategi, och som har fått en del inflytande i många länder i Väst. Det är farligt att ignorera den negativa effekt detta har på sammanhållningen i våra samhällen.
– Vi tänker ofta väldigt svartvitt: Det finns terrorister och de är dåliga, och sedan finns det inga problem i övrigt. Det är förenklat. MB ligger i en gråzon. De är inte terrorister, även om de har en ganska tvetydig relation till våld. Men det innebär inte att de är oproblematiska.
Hur har stater i Väst förhållit sig till MB?
– Detta finns en enorm inkonsekvens i hur MB hanteras, inte bara mellan olika länder, utan också inom länder.
– Inget europeiskt land har antagit en sammanhållen analys som följs av alla delar av staten. Det finns inga centralt antagna styrdokument eller interna riktlinjer som skickas till alla myndighetsföreträdare och som slår fast hur europeiska MB- organisationer ska identifieras, bedömas och bemötas.
Vad är ditt råd – hur bör MB bemötas?
– Först och främst måste vi veta vilka de är, hur de agerar och vad de vill. Utifrån det bör vi sedan slå fast en flexibel men sammanhängande plan för hur vi ska förhålla oss. Det finns väldigt få skäl som kan åberopas för att förbjuda MB. Men att rörelsen tolereras juridiskt är inte detsamma som att den ska tolereras av samhället generellt, och när de uttrycker avskyvärda uppfattningar ska de bemötas.
– Jag skulle vilja se en policy som innebär att MB-grupper involveras utan att man ger dem inflytande. Det innebär att myndigheter ska upprätthålla kontakten med MB-organisationer, samtidigt som man är fullt medveten om vem man har att göra med, och vad rörelsen har för värderingar och avsikter. MB-nätverk har historiskt visat en enorm förmåga att få monopol på den muslimska debatten och att få status som representanter för muslimska minoriteter. Myndigheter ska inte ge dem inflytande – det vill säga upphöja dem till grindvakter för den muslimska gruppen i ett land, ge dem legitimitet eller finansiellt stöd för att driva sin agenda.
SvD ledare 25.3.2017

DRA SD-KORTET – AND YOU ARE HOME FREE.

22 mars 2017

Om du vill slippa argumentera I sak så dra SD-kortet. Anklaga någon för att vara SD-are eller att ha någon slags koppling till SD, t.ex. skriver i publikationer som anses affilierade  till SD!

Varje ansvarskännande och rättänkande medelklass av viss typ kommer då enkelt undan och slipper argumentera i sak. För det är ju självklart, om någon kan etiketteras SD så är allt han säger falskt och behöver inte granskas eller diskuteras i sak. Utsagan kan lämnas därhän med en etikettering!

Springare har utifrån egen mångårig erfarenhet hävdat att 75-80 procent av dem som döms för grova våldsbrott inklusive våldtäkter på kvinnor och män (och befolkar våra tunga fängelser) är födda utomlands. De kommer i huvudsak från arabiska och nordafrikanska muslimska länder. Typ de s.k. Lejonen som är eritreaner. De två senare påståendena står undertecknad för!

Nu har Springare skrivit en mycket obegåvad klumpighet. I en text han skrivit önskar han ”förinta vänsterextremistiska journalister”. Det är tydligt om man med neutrala ögon läser hela texten att han avser deras argument! All ansvarskännande rättänkande medelklass av viss typ fastnar omedelbart för ordet förinta. Förinta kan i en medvetet genomförd tankevurpa föra tanken till Förintelsen / Holocaust. Springare är därmed oerhört komprometterad!

Springares sakliga konstateranden från hans erfarenhet som kriminalpolis är därmed inte längre trovärdiga. (Jag vet inte om Springare har någon SD-koppling, jag har bara noterat att detta påstås.)

Dock, problematiskt, Springares påståenden vidimeras av andra kriminalpoliser med erfarenhet från grova våldsbrott. Vad vi vet idag har dessa inte någon känd koppling till SD! Så än så länge är dessa poliser sannolikt trovärdiga!

Dessutom har Springare intervjuats i SVT:s program Veckans brott och där fått sina uppgifter vidimerade av Leif GW Persson. Det finns idag ingen känd koppling i hans fall till SD!

Nu inser jag naturligtvis att jag fular ut mig! Guilt by association! Genom att ta denna diskurs så löper jag risk att utmålas som presumtiv SD:are. Det får jag leva med! Jag har tidigare på min blogg beskrivit mina politiska utgångspunkter! Gå till läggen och läs på!

Det finns andra exempel när ansvarskännande rättänkande medelklass av viss typ  SD-etiketterar budbärare med obehagliga fakta t.ex. prof. Karl-Olov Arnstberg, nationalekonomen Timo Sanandaij m.fl. Därmed behöver man inte läsa, granska och ta ställning till de sakförhållanden som beskrivs och analyseras! Den lysande intellektuella giganten Lars Ohly har en egen ”hitte på” etikett  att klistra på nationalekonomen Timo Sanandaij för att slippa ta ställning i sak.

Från mitt eget vänsterradikala 1960-tal kommer jag att tänka på Uppsala Universitets sentens som finns i guldskrift ovanför huvudentrén till det vackra traditionsbundna universitetshuset.
Tänka fritt är stort – tänka rätt är större. Jag och mina vänsterradikala kamrater protesterade med rätta. Den korrekta sentensen borde självfallet vara:
Tänka rätt är stort – tänka fritt är större. Det är en alternativ sentens som jag fortfarande omfattar med emfas!