MIGRATIONSPOLITISKT UPPVAKNANDE MODELL MODERATERNA!

06 februari 2018

Sveriges sämsta statsminister under efterkrigstiden Fredrik Reinfeldt, påhejad av den verklighetsförnekande migrationsministern Erik Ullenhag, skrev ett migrationspolitiskt avtal år 2011 med Åsa Romson och MP som påvisbart bidragit till dagens katastrofläge. Vi är några som påtalat detta i flera år. Nu vaknar M upp! Det är på tiden! Hoppas att det inte bara är signalpolitk och läpparnas bekännelse utan att den också omsätts i praktisk politik. Det är helt nödvändigt.

Nedan ett sammandrag av M:s migrationspolitiska artikel i dagens DN för er som har andra tidningar!

”Ett negativ besked är ofta ett hårt slag för den asylsökande. Samtidigt finns inget utrymme för otydlighet: Det är skyddsskälen som avgör rätten till asyl. Om ett utvisningsbeslut i praktiken inte efterlevs, så undergrävs trovärdigheten i hela invandringspolitiken.

Sverige saknar i dag kontroll över hur många som vistas illegalt i landet, men uppgifter pekar på att det kan handla om upp till 50.000 personer. Antalet asylsökande som stannar kvar, trots att de fått avslag, väntas dessutom öka kraftigt de kommande åren. Det rör sig om över 40.000 personer på fyra år.

Om inte detta stoppas kommer det att leda till ett permanent skuggsamhälle, präglat av utsatthet, utnyttjande och kriminalitet. Det vore en dålig framtid för Sverige.
Framväxten av skuggsamhällen skadar trovärdigheten för svensk migrationspolitik och våra myndigheters förmåga att sköta sitt jobb. Om verkliga skyddsskäl ska ge rätt att stanna i Sverige, måste den som saknar skyddsskäl återvända till hemlandet.

Öka antalet verkställda utvisningar.

Sveriges flyktingmottagande har ökat kraftigt medan antalet verkställda utvisningar fortfarande är lågt. Dessutom väntas antalet utvisningsärenden som överlämnas till Polisen nu öka kraftigt.

M vill därför ge Migrationsverket, Polisen och Kriminalvården i uppdrag att påtagligt öka antalet verkställda beslut om utvisning. Det kräver att myndigheterna får ett helhjärtat stöd från politiskt håll. Det stödet var inte tillräckligt i samband med den så kallade Reva-debatten 2012-2013.

Inre utlänningskontroller.

Inre utlänningskontroller är ett viktigt verktyg för att hitta de personer som vistas här illegalt, och som ska utvisas ur landet. Moderaterna vill därför ge Polisen i uppdrag att kraftigt öka antalet inre utlänningskontroller och särskilda resurser måste öronmärkas för detta.

Ge Polisen effektivare verktyg.

I Polisens arbete med inre utlänningskontroll och verkställighet av utvisningar är det avgörande att kunna utreda en persons identitet. Polisen måste få tillräckliga verktyg för detta, och har också efterfrågat ökade befogenheter. Att placera den som fått avslag i förvar ökar också chansen till återvändande och därför bör resurser riktas för att öka antalet förvarsplatser.

Förläng preskriptionstiden och dra in ekonomiskt bistånd.

Preskriptionstiden för asylärenden bör förlängas från fyra år till tio, så att man inte kan gå under jorden i några år och sedan söka asyl på nytt. Dessutom ska inte kommuner – som till exempel Malmö och Stockholm – tillåtas ge ekonomiskt bistånd till dem som vistas här illegalt. Socialbidrag ska bara få betalas ut som nödbistånd.

Begränsa rätten till välfärdsförmåner.

Frågan om huruvida personer som vistas här illegalt ändå ska erbjudas svensk sjukvård och skola är komplex. Ett land kan i längden inte sända dubbla signaler till dem som stannar kvar illegalt, eller tillåta att barn ärver sina föräldrars illegala tillvaro i Sverige.
Moderaterna anser att reglerna för rätt till sjukvård för människor som vistas här illegalt bör återgå till det som gällde före 2013, när rättigheterna utökades. Det innebär att regioner och landsting endast ska erbjuda akut (omedelbar) vård och behandling till vuxna som vistas här illegalt.
Barn som saknar rätt att vistas här måste dock fortsatt ha rätt till sjukvård som andra barn. Den principen bygger på att det inte vore rimligt att barn blir utan sjukvård på grund av föräldrarnas agerande.

I dag har barn som vistas olagligt i Sverige rätt även till skolgång, från förskoleklass till gymnasiet. Före 2013 fanns ingen generell rätt till skolgång, utan kommuner fick själva avgöra från fall till fall. Vill man hindra framväxten av skuggsamhällen är det naturligtvis problematiskt att samtidigt ge rätt till skolgång.

Detta är inga enkla reformer. Men de är nödvändiga om Sverige ska lösa de problem som växer med skuggsamhällena. Det kan helt enkelt inte längre vänta.”

04 februari 2018

http://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/

GUANTÁNAMO

03 februari 2018

Guantánamo är rättsligt en fläck på USAs rättssystem!
B Obama lovade vid varje presidentval att stänga Guantánamo men det förblev öppet och i funktion!
D Trump lovar att hålla Guantánamo öppet och i funktion!
Vem står för sina löften och vem far med fake promises?
Har inte på nio år sett någon kommentar om detta i svenska media! How come?

Kommentarer

‪Kurt Wickman‪ De flesta som släppts från Guantanamo har ganska snart dykt upp i olika terrornätverk, inte minst Al-Qaida och ISIS. Så vad göra?‬

‪Lennart Waara‪ Det är sant! De sitter en del riktigt ruskiga typer på G! Ut i frihet skall de inte! Men vi skall inte bete oss som muslimska terrorister utan som ett rättssamhälle! De muslimska terroristerna sitter på G utan rättegång o dom! Det jag menar med rättshaveri är att inte just detta inträffat! Ställ dem inför rätta ev militärdomstol. Döm p lås in dem! USA har ju dessutom dödsstraff. Ev tillämpligt i flera av fallen. Men huvudinvändning är att jag har större respekt för Trump som säger vad han skall göra än pratkvarnen Obama som lovade en massa han sedan inte höll! Fint ansikte! Varför tar ingen i svenska media upp muren mot Mexico? Både Clinton , Bush och Obama har byggt på den. Bilder på detta hittas lätt på nätet! Men när Trump tar upp frågan går PK-journalisterna i mentalt spinn!‬

‪Kurt Wickman‪ De går alltid i mentalt spinn över Trump. Det spelar ingen roll vad han gör. Förmodligen är detta den bästa antydan om att den djupa staten i USA (koalitionen mellan regeringsapparaten, storföretagen, big media) underminerar honom så gott de kan (och de kan mycket). Hans mycket populära slogan under kampanjen ”Drain the swamp!” tog väl sikte på att dika ut träsket (eller monstret) den djupa staten. Men man har satt en överrock på honom i form av åklagaren Mueller, som skulle se om det fanns ”ryska kopplingar” till Trumps kampanj, hittade ganska litet (däremot starka kopplingar till Hillarys kampanj som han struntade i), vilket fick honom att försiktigt omdefiniera uppgiften till en allmän fiskeexpedition för att se om dert finns något han kan komma på mot Trump. Det har hittills inte gått så bra för honom.‬

‪Lennart Waara‪ Utmärkt sammanfattat Kurt o svenska PK media traskar patrull! Varför? Hur ser kopplingen o beroendet visavi Obama och den totalt korrupta Clinton-klanen ut? Kan inte bara vara allmän S ideologi som dominerar? Se ex DN i dessa frågor! Jag har inte hittat några bra svar.‬

‪Kurt Wickman‪ Nej, det borde vara något som svenska statsvetare borde intressera sig för, sedan de klarat av propagandan för att feminister alltid ska få en tredje dessert. Tyvärr är statskunskap en av de lätta samhällsvetenskaperna. Den fastnar på den rent formella maktutövningen (riksdag, utskott, propositioner osv i all oändlighet). Det finns mycket litet av förståelse att ett samhälle alltid utvecklar informella maktkanaler som ofta är betydligt viktigare. Den djupa staten är ett sådant informellt maktcentrum. Det finns instrument för att driva den analysen i den marxistiska teorin, men de måste omdefinieras rätt rejält för att bli användbara.‬

‪Lennart Waara‪ I den djupa staten måste väl också de multinationella finanskapitalet med deras jättebanker och lobby organisation finnas med. Ingen president kommer till presidentposten utan stöd av den lobbyn! Finns det kopplingar till Europa och Sverige med avseende på detta? George Soros? På EU-nivå ingår väl just han i deep government?‬

‪Kurt Wickman‪ Så verkar det vara. Storföretagen är en del av denna vidriga koalition. Inte alla tillhör Bilderberg-gruppen eller Davos-skojet, ska det sägas, men tillräckligt många för att generalisera. Koalitionen med den centrala politiska byråkratin gör att Demokraterna i USA och de socialdemokratiska partierna i Europa blir en naturlig allians. De föredrar den politiska stabiliteten, som den har etablerats, och Soros stegrade politiska aktivitet ger en fingervisning om att de känner den vara hotad. Trump är ett direkt hot mot deras världsbild och politiska program.‬

BOCKEN TILL TRÄDGÅRDSMÄSTARE.

02 februari 2018

Vinnova skall tillsammans med Schibstedt (SVD), BONNIER (DN) och SVT/SR granska ”fake news” under valrörelsen.
Det är verkligen att sätta bocken till trädgårdsmästare. Både DN och SVT har under flera år utmärkt sig ett antal gånger med rena lögner, halvsanningar och utelämnanden (fake news med ett mode ord).
Jag har själv påvisat flera sådana, exempelvis kring SVTs rena falsarier kring utbildningsnivå för de migranter som kommit från Syrien. SVT påstår att 37 procent av migranterna till Sverige har postgymnasial utbildning. SCB: s uppgift är att det är under 10 procent. SVT vägrade att ändra sig! Världsbanken hävdar att endast 4 procent har postgymnasial utbildning i Syrien. Syrien är det land i arabvärlden med lägst utbildningsnivå och med mycket låg kvalitet på utbildningen. Listan på liknande i SVT/ SR och DN kan göras lång!
Detta innebär att det blir viktigt för att inte säga avgörande att ORGANISERA EN GRANSKNING AV GRANSKARNA! Alla vi som med förmåga och kunskap kring empirin analyserar vad som händer i politik, ekonomi och samhälle har till uppgift att granska detta försök från PK-Media och journalister! Först förvränger de verkligheten och sedan har de själva fräckheten att döma av vad som är sanning och inte!
Det hela är så makalöst att jag har haft svårt att ta in och acceptera detta.
Ett första försök till granskning av granskarna finns här på facebook. Jag vet ej om detta är en bra eller dålig sida men allt som vrider verktygen ur händerna på PK-ideologins fräcka försök är värd att uppmärksammas och stödjas!
Se: https://www.facebook.com/I.allmanhetens.tjanst/

DET MUSLIMSKA HOTET!

29 januari 2018

Jag är beredd att gå i döden för Sveriges grundlagsfästa medborgerliga fri- och rättigheterna (med rötter i franska revolutionen), dvs mötes- och demonstrationsfrihet, yttrande- och tryckfrihet samt regionsfrihet!

Svenskar är och skall vara fria att välja religion eller att stå utanför efter eget beslut. Själv är jag kristet troende med tioåriga funderingar att konvertera till katolik.

Den muslimska befolkningsökningen är dock av annat slag. I kausal mening är den snarast en konsekvens av den okontrollerade massmigrationen från främst muslimska länder (arabiska och Nordafrika).

Det är väl snarast den religionskultur som de för med sig och vars kulturella och sociala traditionsinnehåll jag beskrivit utförligt i tidigare texter. De har i Sverige fört in ett religiöst kulturellt innehåll som är helt främmande för vår västerländska kultur.

På samma sätt som massmigrationen är okontrollerad och medför nuvarande och kommande ansträngningar på Sverige socialt, kulturellt, offentliga finanser och välfärdssystem samt politiken så innebär alla med en religiöst kulturell bakgrund i muslimskt dystopiska länder en enorm påfrestning och hot mot svensk kultur och traditioner.

Det handlar inte om att förbjuda muslimer att utöva sin religion!

Det handlar för det första om att med lagstiftning, utbildning och träning m.m. tvinga/förändra (Zuckerbrot und Peitsche) dem att anpassa sig till svenska värderingar, kultur och traditioner (jag avser t ex sådana viktiga och antisociala beteenden som månggifte, barnäktenskap, könsstympning, kvinnoförtryck, shariatillämpningar, klanstrukturer och liknande).

För det andra och viktigaste så måste Sverige begränsa den massmigration som idag är okontrollerbar och att repatriera dem som inte är rena flyktingar (från krig och förföljelse) vilka är en minoritet av dem som kommit. Ett tydligt exempel är de afghaner som genom att kasta passen, ljuga om sin ålder, som inte var flyktingar och ljög sig in med falska legender!

Jag är benägen att se det som händer som ett hot mot svensk kultur och traditioner, offentlig ekonomi och välfärd, arbetsmarknad och politik.

Den stora majoriteten migranter från de senaste årens massmigration är muslimer. Det därpå pågående uppbygget och utvecklingen av en muslimsk diaspora i våra 28 utanförskapsområden är oroande. Ibland hävdar poliser att det råder krigstillstånd där. No-go zones enligt SvD! I dagarna har vi bl.a i SR hört att det finns minst 152 män som lever i månggifte. Mörkertalet är stort. Barnäktenskapen ökar, också här med stora mörkertal över det faktiska antalet. Det finns unga hustrur till äldre muslimska män som är berättigade till barnbidrag! Könsstympning av unga flickor. Ett enormt patriarkalt förtryck av flickor och kvinnor. Enligt SVts genomgång idag ca 800 unga män i gängkriminalitet med sprängningar, skjutningar och dödsskjutningar som synligt resultat. Klanvälden hämtas från de muslimska arabländerna och etableras nu i Sverige, se ex imamen i Göteborg med ca 200 medlemmar som han styr helt vid sidan av polisens makt och inflytande. Sharialagar på väg att vinna grepp om befolkningarna i de muslimska utanförskapsområdena. En befolkning som nästan uteslutande är bidragsberoende och lever på skattebetalarnas bekostnad. Låga sysselsättningsnivåer pga av låg kompetens/humankapital. Av de muslimer som kommit från norra Afrika är 62 procent funktionella analfabeter. Efter 19 år är sysselsättningsnivån 69 procent för migranterna. Break even för skatteintäkter och kostnader går vid en sysselsättningsnivå på 75 procent. Det betyder att de sannolikt aldrig kommer att lämna ett nettobidrag till de offentliga finanserna och välfärden. Det är också bakgrunden till hotet mot pensionssystemet på sikt. Svenskar har en sysselsättningsnivå på 85 procent sett över en längre period.

Listan kan göras än längre och beläggas med empiri hela vägen. Ja, jag ser den kraftiga expansionen av en helt främmande kultur i form av en muslimsk diaspora som ett hot!

OM MINA TEXTER

29 januari 2018

Alternativfakta/media citerar jag aldrig medvetet! Räknar gör jag själv utifrån de utgångsfakta som går att få fram i offentlig statistik SCB, arbetsmarknads etc, myndigheters uppgifter, seriös litteratur(ett ex är Tino Sanandji som är långt ifrån alternativ media, PhD vid ett av världens ledande universitet Chicago och forskare på Handels) och tidskrifter på området, offentliga budgetar, publicerade konsultrapporter ex PWC (fallet med Sandviken) och andra uppgifter. Sedan läser jag självfallet det mesta som går att hitta inkl alternativa media. Ett undantag från den nämnda regeln skall jag medge. Jonas P Jonasson ett butiksbiträde som sympatiserar med SD är den ende som gått igenom brottstatistiken för dömda i Sverige för sexualbrott 2012 – 2017. Det handlar om totalt 4000 (fyra tusen) domar i Sverige som också finns utlagda på nätet för den som vill kontrollera JPJs beräkningar. Alla metoder, avgränsningar och beräkningar redovisas öppet! Inget media har tagit upp utredningen eller ens orkat kolla hans uppgifter mot domarna. Det är en utredning som naturligtvis stör bilden av t ex de afghanska migranterna. De är kraftigt överrepresenterade bland dömda för t ex grova utomhusvåldtäkter 2012-2017. Den utredningen använder och citerar jag med angivande av källa just eftersom metoder, begrepp, avgränsningar och beräkningar är transparenta vilket jag också kollat! Ingen inte ens Jerzy Sarnecki (PK kriminologen) har orkat ifrågasätta siffrorna annat än på grunden ”guilt by association”! Utredningen avfärdas av media därför att JPJ i inledningen talar om att han sympatiserar med SD. Så mycket för den objektiviteten! Jag skulle kunna ange felaktiga, vinklade, halvsanningar etc i SVT/SR nästan varje dag! Ibland önskar jag att några av oss som är kritiska och genomskådat vad som händer samlades och tillsammans granskade viktiga nyheter på daglig basis och på en blogg publicerade de korrekta, fullständiga och relevanta uppgifterna med angivande av källa, tillförlitlighet, relevans och validitet! Något sådant kommer, det hoppas och tror jag!

DONALD J TRUMP I DAVOS

26 januari 2018

Ta gärna del av president Trumps tal i Davos in extenso. Flera intressanta delar i talet exempelvis runt skattereformen har inte rapporterats korrekt i Sverige. Flera delar av talet har inte alls rapporterats exempelvis runt expanderande företagande, stora investeringar, jobbtillväxt, minskning av antalet regleringar m.m. medan andra mera bagatellartade saker har kommenterats utförligt t ex att Trump i en kort kommentar nämnde fake news journalister!

Det är ett utmärkt tillfälle att ta del av vad president Trump faktiskt säger och framför utan att filtreras av vänster PK-journalister i media och i statstelevisionen. T ex de värsta Lars Moberg och Erika Bjerström.

Lyssna igenom det 28 minuter långa talet inkl en kort frågestund. Gör det gärna kritisk, ta egen ställning och jämför med hur svenska media presenterat talet! Lärorikt!

Det är alltid riktigt och viktigt att ta del av världens ledare direkt vare sig de heter Putin eller Trump utan att filtreras av agendadrivna journalister!

Länken:

MUSLIMERS ANDEL AV BEFOLKNINGEN OCH PROGNOS TILL 2050

25 januari 2018

Är invandringen stor landar vi på 30,6 procent muslimer, enligt Pew

Enligt den nya Pew-rapporten är andelen muslimer i Europa i dag 4,9 procent. I Sverige är siffran 8,1 procent, omkring 800 000 personer 2016. Bara Bulgarien och Frankrike har i dag större andel muslimer än Sverige, enligt Pews data över EU-länder samt Norge och Schweiz.

Forskningscentret presenterar tre scenarier för hur det kan komma att se ut 2050 i EU:s 28 medlemsländer samt Norge och Schweiz. Scenarierna utgår från hur stor den generella invandringen blir.

Upphör invandringen helt blir siffran 11,1 procent muslimer i Sverige. Ökningen beror på att muslimer är yngre och har högre födelsetal än den övriga befolkningen, enligt Pew.

Är invandringen ”medelstor” blir andelen muslimer i Sverige 20,5 procent år 2050.

Om invandringen är ”stor”, alltså som under den rekordstora tillströmningen 2014-2016, landar vi på 30,6 procent.

Både vid ”medelstor” och ”stor” invandring kommer procentsiffran i Sverige att bli klart högre än övriga europeiska länder. I reella tal leder de tre scenarierna till mellan 1,1 och 4,5 miljoner muslimer i Sverige 2050, enligt Pew-rapporten.

Också på Pew understryker man att det inte handlar om några exakta förutsägelser eftersom mycket kan ändras när det gäller migration.

”Inget av detta är förutsägelser eftersom det är omöjligt att förutsäga framtida migrationsmönster; inget kommer att gå exakt så här. Men alla är databaserade projektioner, avsedda som en startpunkt från vilken man kan föreställa sig andra scenarier”, skriver Michael Lipka, Pew-centrets redaktör med fokus på religionsfrågor.

Scenariot med ”noll” invandring är osannolikt, menar Lipka

Han påpekar att scenariot med ”noll” invandring är osannolikt. Likaså det med ”stor” invandring som under 2014–2016 eftersom europeiska länder har stramat åt sin policy för att minska flyktingströmmen.

”Baserad på nuvarande omständigheter med vanlig migration i kombination med att ett något minskat antal flyktingar fortsätter att komma, kan den mest realistiska slutpunkten för Europa ligga någonstans mellan scenarierna för medelstor och stor migration. Det innebär att muslimer kan utgöra mellan 11,2 procent och 14 procent av Europas befolkning 2050”, skriver Michael Lipka.

 

 

 

Min kommentar:

Om vi antar att de som är judar, hinduer, buddhister är några enstaka procent så är resten av befolkningen kristna (protestanter, frikyrkliga, katoliker), sekulära kristna, ateister och agnostiker.

Antalet medlemmar i Svenska kyrkan idag är ca 6,1 miljoner. Sedan 2014 har i genomsnitt 5-6000 trätt in i kyrkan medan i genomsnitt ca 60 000 har utträtt. Antalet medlemmar i Katolska kyrkan är ca 100 000 enligt egna uppgifter men har varierat mycket över åren och är sannolikt i ökande även om inga säkra uppgifter finns.

Varför ökar muslimerna sin andel. Ja, det första svaret är ju enkelt; vi har anledning att kalkylera med att antalet muslimer kommer att öka i antal i och med att den övervägande majoriteten av dem som migrerar till Sverige är muslimer.

Vi har också anledning att räkna med en betydande anhöriginvandring kommande fem-tio år. Migrationsverket har angivit olika siffor varierande mellan 400 000 och 600 000. Stor osäkerhet råder i den prognosen. Dessa är dock till sin numerär inte så många att andelen muslimer av befolkningen skulle öka så mycket som till mellan 20 procent (medelprognosen) och 30 procent (den höga prognosen).

Anledningen till att vi har en kraftig ökning av andelen muslimer i Sverige (och vissa andra länder i Europa) är följande: Kvinnor i muslimska länder föder grovt räknat 1 barn mer per kvinna än kvinnor i Västeuropa. Det är typiskt för fattiga länder med en högre fertilitet per kvinna än för mer välstående kvinnor i Västeuropa. Muslimska kvinnor som migrerar till Sverige fortsätter i Sverige att ha en högre fertilitet än etniskt svenska kvinnor (oavsett religion). Om man antager en välståndsökning kommer till stånd för dessa muslimska kvinnor som närmar sig välståndet för etniskt svenska kvinnors så utgår en del demografer ifrån att också fertiliteten per kvinna minskar över tiden. Vi talar årtionden. Hur mycket fertiliteten minskar med välståndsökning om ens något vet vi inte. Det är med utgångspunkt i olika grundantaganden om denna förändring i antalet barn per muslimsk kvinna som de olika progonsnivåerna är kalkylerade.

Jag är inte djupt inläst på demografi men dessa frågor om kvinnors fertilitet i olika kulturer (särskilt den arabiskt muslimska) har diskuterats och analyserats i ett par årtionden.

Frankrike har i flera år offentligt diskuterat detta samhälleliga problem. Den intellektuella diskussionen är betydligt mer öppen i Frankrike. Det är också det enda Västeuropeiska land med en högre andel muslimer än Sverige redan idag! Det finns också skönlitterära författare som beskriver detta ex. Michel Houellebecq.

Därför är jag är benägen att se det som händer som ett hot mot svensk kultur och traditioner, offentlig ekonomi och välfärd, arbetsmarknad och politik. Jag har skrivit flera längre texter om detta.

Den stora majoriteten migranter från de senaste årens massmigration är muslimer. Det därpå pågående uppbygget och utvecklingen av en muslimsk diaspora i våra 28 utanförskapsområden är oroande. Ibland hävdar poliser att det råder krigstillstånd där. No-go zones enligt SvD! I dagarna har vi bl.a i SR hört att det finns minst 152 män som lever i månggifte. Mörkertalet är stort. Barnäktenskapen ökar, också här med stora mörkertal över det faktiska antalet. Det finns unga hustrur till äldre muslimska män som är berättigade till barnbidrag! Könsstympning av unga flickor. Ett enormt patriarkalt förtryck av flickor och kvinnor. Enligt SVts genomgång idag ca 800 unga män i gängkriminalitet med sprängningar, skjutningar och dödsskjutningar som synligt resultat. Klanvälden hämtas från de muslimska arabländerna och etableras nu i Sverige, se ex imamen i Göteborg med ca 200 medlemmar som han styr helt vid sidan av polisens makt och inflytande. Sharialagar på väg att vinna grepp om befolkningarna i de muslimska utanförskapsområdena. En befolkning som nästan uteslutande är bidragsberoende och lever på skattebetalarnas bekostnad. Låga sysselsättningsnivåer pga av låg kompetens/humankapital. Av de muslimer som kommit från norra Afrika är 62 procent funktionella analfabeter. Efter 19 år är sysselsättningsnivån 69 procent för migranterna. Break even för skatteintäkter och kostnader går vid en sysselsättningsnivå på 75 procent. Det betyder att de sannolikt aldrig kommer att lämna ett nettobidrag till de offentliga finanserna och välfärden. Det är också bakgrunden till hotet mot pensionssystemet på sikt. Svenskar har en sysselsättningsnivå på 85 procent sett över en längre period.

Listan kan göras än längre och beläggas med empiri hela vägen. Ja, jag ser den kraftiga expansionen av en helt främmande kultur i form av en muslimsk diaspora som ett hot!

DEN FULLSTÄNDIGA ARTIKELN MED ALLA TABELLER PÅ ENGELSKA:
http://www.pewforum.org/2017/11/29/europes-growing-muslim-population/

JORDAN B PETERSON OM PK-IDEOLOGIN

24 januari 2018

Jordan B Peterson, Canadian clinical psychologist and professor of psychology at the University of Toronto.

Jag har gått igenom ett antal av den lysande Jordan B Petersons föreläsningar,som är fler än hundra på youtube.

Jag rekommenderar starkt nedan anförda två, den första på 25 minuter och den andra på 45 minuter.

Den som är intresserad av varifrån PK-religionen, som dominerar journalister/media och politiker i Sverige, kommer bör lyssna på anförda föreläsningar. PK-ideologin genomsyrar inte bara etablissemanget utan tyvärr också våra sämre universitet inte minst humaniora och samhällsvetenskap. Typexempel är alla varianter av genus-”vetenskap”!

Jordan B Peterson visar hur katastrofalt detta tänkande med dess postmoderna och postmarxistiska grunder är för den framtida utvecklingen.

SVENSK TILLVÄXT 1950-2020 OCH DESS KONSEKVENSER!

24 januari 2018

I en artikel i Dagens industri (22/1) visar professor John Hassler, tidigare ordförande i Finanspolitiska rådet, tillväxtnivåerna under efterkrigstiden.

Under 1900-talet gick Sverige från att vara ett fattigt land till att bli ett av världens rikaste. Sverige hade under en lång period en tillväxt av BNP per capita på tre procent per år. Tre procent per år innebär att inkomsterna åttafaldigas över en livscykel.

Det har inneburit en enorm utveckling och förändring av levnadsförhållandena för varje svensk.

Hassler delar in tillväxten i fyra tidsepoker.

Mellan 1951 och 1972, under de så kallade rekordåren, ökade real BNP per capita i snitt 3,1 procent årligen.

Mellan 1973 och 1993, den svenska ekonomins mest socialistiska period, föll den till 1,4 procent per år.

Förändringarna av de ekonomiska spelreglerna efter 1990-talskrisen ökade tillväxten. Mellan 1994 och 2006 växte inkomsterna per person återigen med 3,1 procent om året.

Men från 2007 och fram till 2021, enligt statliga Konjunkturinstitutets prognos, är den årliga tillväxten i real BNP per capita futtiga 0,9 procent. Det är alltså lägre än under det stagnerade 1970-talet.

Det är tillväxten per person som är avgörande för välståndsutveckling och vilka åtaganden Sverige som nation har råd med! Skatteintäkterna till det offentliga påverkas av utvecklingen av BNP per capita eftersom lönerna är beroende av tillväxtnivåerna.

I bakgrunden till den lägre tillväxten under den senare perioden finns förstås den kraftiga befolkningsökningen i form av en muslimsk massmigration av lågkompetenta personer. Denna grupp har en mycket låg sysselsättningsnivå – under 5 procent för de som kom de två senaste åren – som självfallet späder ut siffrorna för BNP per capita.

Tillväxten har således inte bara sjunkit, de offentliga finanserna har samtidigt kommit att ansträngas till det yttersta via nya utgiftsposter över de offentliga budgetarna som en direkt konsekvens av massmigrationen!